Tränat, pass nr 1

 

När jag började skriva denna blogg för ca 10 år sedan, var det enbart tänkt som en träningsdagbok till mig själv. Jag hade då fått mitt första barn och blivit hocked på löpning. Jag och en vän tränade inför New York halvmaraton som vi genomförde 2013, någon gång ska jag göra det igen! 

Jag har idag hunnit avklara pass 1 på detta nya året, det blev 6 km löpning i lätt duggregn.  Om du tillhörd dem som tycker det är jobbigt att läsa när andra varit "duktiga" och tränat när du själv bara suttit på soffan, säger jag, "bara gör det". Om du vill alltså, vill du träna och inte gör det så är det bara din hjärna som sätter gränserna. Att ta på sig skorna och komma utanför dörren är det först steget, sen är det bara att flytta en fot framför den andra, så är du igång. Du behöver inte änns springa, du kan gå en runda. För mig är det definitivt inget nyårslöfte att träna mer, om ni hängt med i tidigare inlägg så tror jag inte på nyårslöften, jag tror på att försöka varje dag.

Vi passade även på att spela lite fotboll med småkillarna, just idag vill de blir fotbollsspelare och då får man passa på.   





Dagens glammiga lunch/ middag blev soppa, Broccolisoppa eftersom det är Zekes favorit
Soppa ska jag försöka laga oftare detta året, enkelt, nyttigt och gott. William äter inte soppa så han fick nybakade kanelbullar i stället (!) . Jo visst har jag hunnit baka kanelbullar också idag! Nu tänker jag dock försöka att slappa på soffan en stund, men bara en stund för nu har jag en aktivitetsklocka (som jag fick av Andreas i Julklapp) som vill att jag rör mig x-antal steg varje timme, och då måste jag ju liksom bara göra det!
 

Kommentarer

Populära inlägg