Dag 4

 Vaknade kl 5:30 inne i Zekes våningssäng av att jag kände ribborna som håller upp madrassen in i höften, oskönt är en underdrift, jag tror man bör väga under 50 kg om det ska vara behagligt med dessa madrasser. Eftersom jag sedan tidigare ställt kl på 6 var det lika bra att sätta på kaffemaskinen och börja dagen. Zeke har haft en tid nu nr han vaknat på natten och ropat på mig, ibland flera gånger, jag antar att det är någon slags "fas". När man hade bebis fick man alltid höra om dessa utvecklingsfaser så fort det var något man undrade efter, varför gör barnet si eller så = utvecklingsfas var svaret på det mesta. Nu förtiden är man bortskämd med att få sova hela nätter, vilket med mina barn inte fanns på kartan de första 3 åren, så nu när jag har avbruten sömn i några veckor känns det i kroppen. Sova hela nätter är antagligen något jag kan glömma de närmsta veckorna ändå, med tanke på tillökningen i familjen. Jag har förstått att även hundar är individuella med det där, vissa sover hela nätter ganska bra från början, men med min otur kring det där lär jag få upp och pinka med Loke flera gånger per natt.   

Efter som jag ändå var vaken idag körde jag till jobbet tidigt. För mig är det väldigt go start på dagen att läsa en hederlig papperstidning och dricka en kaffe. Ändå märkliga tider, att nästa känna sig som en bov när man är på jobbet. Nuförtiden ska vi faktiskt försöka att minimera vår tid på arbetsplatsen så mycket vi bara kan för våra kollegors skull (jag är osäker på alla häng med i att vi ska inte jobba mindre vi ska vara på jobbet mindre) vilket är märkligt då det är det en arbetsplats är till för = att arbeta på. Hur som helst jag försöker minimera till 2 gånger i veckan på plats i Mörrum. 

Jag hade ett teamsmöte kl 14-15 som för övrigt var väldigt bra och konstruktivt men som sabbade hela min stegsamling idag. 250 steg vare timme ska jag röra på mig. i ett teamsmöte där alla har kameror på kan jag inte börja ställa mig upp för att samla steg, jag är inte där ännu. Avsett detta lilla avbrott så fick jag ihop 20 000 steg idag vilket jag är nöjd med. 

Besökte vårdcentralen med en jätteduktig kille på 5 år idag (Zeke alltså) läkaren fick titta och han svarade på frågor, vilket belönades med ett par nya fotbollsvantar enligt önskemål. 

Jag kan också säga att jag saknar förskolan och skolan, jag har inget eget kontor hemma så matbordet är mitt kontor. Eftersom vi även ska vara moderna har vi såklart öppen planlösning som gör detta med att jobba hemma kombinerat med förskolan stängd till en utmaning.      

Dag 4 - check på den 

Kommentarer

Populära inlägg