Gristassar i frysen och lite padel

Helgen passerade och plötsligt är det tisdag, vad hände med måndag egentligen? Söndagen bestod av ytterligare en dag i skogen, andra blodspåret avklarat. och en ny tur uppe i skogarna kring Ringamåla avklarades för både två -& fyr fotade barn. Viking vände efter en stund och gick tillbaka till Andreas Farmor med hennes lilla hund, Nixon, när vi kom satt de två och tittade på Mandelman på TV. Det gillar Viking, både Mandelman och att få hänga med äldre, han har kanske det efter mig. Det som är fint är att han tycker att de äldre har vettigare saker att säga, de pratar om roliga saker säger han, hur det var förr och så! inte många 10, snart 11 åringar som tycker det. 


Spelade Padel gjorde jag igår, i Asarum med nya bekantskaper, jag spelade verkligen uselt! Fy vad det känns hemskt när man gör det, då vill jag verkligen lägga racket på hyllan och hålla mig till släggan. Men skam den som ger sig, jag tycker ju det är roligt. Gårdagens dåliga spel skyller jag på att det är för att jag spelade med nya personer, det tar ett tag innan man hittar varandra tycker jag och dessa är helt nya för mig vilket innebär att jag vet inte vilken nivå vi kan skoja på eller hur det sociala spelet fungerar mellan dessa individer, inte heller vilken teknisk spelstil de har. jag tycker ju sådant är väldigt fascinerande om än jobbigt, vi människor är vane arter och gör gärna sådant som vi är bekanta med. Jag gillar dock när vi ruckar på strukturer och ordningar i så väl jobb som privatliv, det har jag papper på att jag gör - IPU. 


Vet ni vad som mer händer när man skaffat hund? jo helt plötsligt har man döda djurdelar i frysen och en span med torkat blod. Idag fick jag en gristass av en kollega - och jag blev glad, jisses så det kan bli! 



Kommentarer

Populära inlägg