Sidbyte

 nuvarande status: 


Alltså detta är så kul! Loke är inte så högt i kurs hos barnen just nu, han vill leka och det med tänderna, killarna har kommit på en briljant lösning, om de är inne i buren så piper inte Loke och kan inte bita dem - fine säger Loke, "då tar jag soffan" fast han inte får vara där. Vi försöker ihärdigt visa att det är roligare att vara på golvet men det går sådär. Viking tycker det är jobbigt med valp, han orkar inte med "ståhejet" runtomkring, vi får väl se om han är mer behjälplig när han blir större. 

Idag blev det lite nya inköp till honom, en sele, dock var den 11 nr för stor just nu, en reflexväst och blod! Blod så jag kan lära honom spåra - jag återkommer om hur det går med det där, tänker börja i morgon. Vikings har lovat att hjälpa mig med detta, spännande tycker jag. 

I natt sov Loke hela natten från kl 22-06 utan att vilja gå ut och kissa, bara för jag skriver så får jag antagligen stiga upp 7 ggr denna kommande natt. 

Jag passade på att övervinna en av mina rädslor idag, jag tog en joggingtur i mörkret, 8,5 km med pannlampa, det var inte så farligt läskigt när jag väl kom ut. Hade podd i öronen, lyssnade på Elin Kjos som är obotligt sjuk i lungcancer och ändå känns som en av de friskaste personerna, stark som attans, inspirerande, modigt och sorgligt samtidigt.  


Kommentarer

Populära inlägg