Ålder - är det verkligen bara en siffra ?

Idag tog jag mig en joggingtur på lunchen, 3 km kort fick det blott bli, mest för knäna skull och för att det var den specifika rundan jag bestämt att jag skulle jogga, då fick det bli det. Jag försöker också att köra kettelbell och lite rehab övningar jag hittat dagligen för att verkligen göra allt jag kan för att bli bra i knäna. 

Till Zekes stora förtjusning var det snö ute idag, jag skulle jobba så han fick åka till dagis, vilken mjukstart, en dag på 3 veckor och så är det helg igen. Konstaterade också att detta är sista halvåret vi har kvar på dagis, till hösten väntar nollan. Jisses min minsta börjar också bli stor. 

När jag joggade innan lyssnade jag på P.G Gyllenhammar, han blev pappa på nytt när han var över 80 år. Han har en dotter på 4 år nu, och här tycker jag att jag är för gammal för fler barn! Han såg inga problem med detta utan det var ett bra beslut, så klart, men jag undrar hur hans knän mår ? mina verkar vara slutkörda, har han helt felfria då blir jag avundsjuk. Kan kan sitta på huk och leka med sin dotter på 4 år ? Det är det jag tycker är jobbigast med mina knän, om jag skulle bli en sådan människa som helt enkelt inte klarar av att göra vissa saker för jag har problem med knäna. Zeke tycker jag ska glidtackla och slänga mig när vi spelar fotboll - det tycker inte jag, jag vill men det går bara inte. I den intervjun jag lyssnade på märktes det att de hade olika uppfattningar, intervjuaren sa "du har haft ett händelserikt liv", P.G sa "jag tycker fortfarande jag har det". När han frågade om det var några konstigheter med att ta beslutet att bli pappa över 80 så såg han inga problem med det. Nu gillar jag ju den inställningen, för vem vill att någon annan ska bestämma när det ska vara slut eller när man måste sluta leva. Ok jag kan erkänna att jag tycker kanske det vore små märkligt om min pappa kom och sa att han skulle ha fler barn när han är 80 - då är jag 54 år och kanske har mina barn hunnit få barn då, viking är 25 då. 

Vi blir ju äldre och äldre, ska vi ställa oss in på att bli 110 år kanske, eller vore det att ta i ? I så fall måste vi jobba till 80. Ush jobbigt att bara tänka på sådant, inte att bli gammal men på motsatsen. Tänk om det är slut snart, det orkar jag inte tänka på. Det blir ju som det blir. Det är som med vädret, det går inte påverka bara ta det som det kommer.  

Loke sköter sig exemplariskt, han kissar, leker, äter, leker, sover, kissar, sover, bajsar - typ så! Det är så trevligt att ha hund igen, om än att det bara gått 2 dagar. Han är snäll, bara de där vassa tänderna om är lite jobbiga. Vi har bestämt att han inte får vara i soffan eller sängen, ingen tror att vi kan hålla det, vi får väl se. Ganska gött att slippa grus och jord i soffan eller fästingar i sängen.     

Undrar hur jag ska få reda på hur det är med PGs knän, jag måste känna någon som har en ingång där. 

Kommentarer

Populära inlägg