Mitt i Natten, surdegar och grillning!

Började skriva denna redan för två dagar sedan, det som nedan börjar med "idag tog jag tag i,,,,," sen har tiden bara flugit och nu är klockan verkligen mitt i natten 10 över 12 lördag kväll, kan inte minnas när jag var uppe så här sent sist. Andreas har varit hos en vän och jag var chaufför så vi kom hem bara för en liten stund sedan. Alla andra sover här hemma såklart, alla gick eller bars direkt i säng, och det ska jag också snart göra. jag har bara svårt för att direkt gå och sova, behöver och vill chilla och koppla av lite, så nu får det blir framför skärmen lite. 

Idag tog jag tag i den där surdegen som jag bara skjutit på i flera dagar, jag började nämligen skriva min föreläsning och har till och med hunnit matcha mitt manus med PP och övat. Jag gillar att prata inför folk, men gärna spontant eller kortare stunder, nu ska jag hålla en föreläsning i 1h digitalt för anmälda gäster. Jag fattar inte varför jag tackade ja till detta, eller jo jag visste att det skulle bli så här och då vill jag utmana mig själv, jag vill bli säker på att göra även sådana här planerade uppstyrda saker.  Skönt att det är gjort, nu ska jag bara öva och öva lite till, så jag blir riktigt proffsig! 

Nästa vecka har det kört ihop sig lite vissa dagar och jag inser att jag behöver planera om och eventuellt ställa in vissa saker, ogillar att ställa in men ibland måste det bli så! 

Idag har vi haft en helt fantastisk dag, jag började med lite padel. Fys är alltid är en bra start på en dag, få lite flås och svettas lite. Sen blev det skottning med Zeke, som är hans nya intresse, skotat hela tomten (vi har 6000m2) sen upp till Vilshult för grillning och spårning. Loke lyckades bra med sitt livs 3dje spårning tycker vi, roligt och vi lär oss tillsammans. Mamma och Bo hade ordnat med grillning i en gammal ruin som finns på Bo´s marker, var verkligen jättehärligt. Loke blev helt slut efter all lek och ute aktiviteter. 

Nu ska jag gå och sova!    

Kommentarer

Populära inlägg