Små gester!

Igår fick jag ett mail som gjorde hela min dag! Ett mail som var ganska kort, från en jag inte känner men med en fin innebörd! Denna personen hade tagit sig tiden att läsa en text jag skrivit "Ida-Marias Nyårsreflektioner" och letat upp min mail och skrivit till mig. Oftast får jag bara mail eller åsikter när det är något de tycker är dåligt eller inte tycker jag tagit rätt beslut om, det är givetvis ok det också men då och då är det fantastiskt att få en signal om att någon tycker jag gör något rätt, så enkelt men som sagt gjorde hela min dag, ja hela veckan kändes lyckad tack vara detta!   

Tänk på det, att ett vänligt ord eller en fin gest kan göra att någon annars dag tom tillvaro blir lite bättre. Hur häftigt är inte det (och skrämmande) att vi har den makten, att jag kan göra något som får någon annan att må bra, det måste ju vara det livet går ut på, få så många som möjligt att må så bra som möjligt (ink sig själv) 



På bilden är det är frallfrukost på jobbet, minns inte när vi hade det senast, 
när läget tillåter ska vi ha en brakfrukost tillsammans igen! 

  

Kommentarer

Populära inlägg