Kanske överdriver,, men bara lite!

 Det här med nyårslöften har jag ju förkastat i fler inlägg nu, jag kör inte sådana. Jag kör på att "bara köra på" när det känns bra och möjligheten finns. Just dessa mellandagar har varit fantastiska, längesedan jag kände mig så ledig som jag gjort sedan jul, gött! När man har stor familj gäller det att träna när tillfälle ges, eller rättare sagt ta de tillfällen som ges, för tid det finns det, det är i princip ingen som kan säga att man inte har tid att träna något, men man måste vara flexibel och se på träning annorlunda än hur det såg ut innan. Jag har tränat intervaller och utfall med barnvagn i en hand, haft joggingvagn i 10 år och kört pass hemma (innan covid-19) men jag har också tyckt det varit vansinnigt skönt att komma iväg och kunna träna SJÄLV! Jag är evigt tacksam att min man oftast förstått mitt behov av att få lite tid att få vara själv, åka till gymmet (innan covid-19), kasta slägga, ut o jogga eller gå. 

Jag har två barn som har varit och fortfarande är väldigt mammiga är jag i närheten så slits det ordet på i varannan mening, för att jag ska fungera och inte mitt topplock ska rycka av behöver jag träna. Jag kan redan se att det börjat lätta lite, Viking är 10 och klarar sig mer och mer själv, Zeke är 5 år och väldigt curlad med att få hjälp med allt av alla men även han kan klara av att vara med på exempelvis padel utan att kräva all uppmärksamhet, innan jag vet ordet av flyttar de hemifrån och vad ska jag då göra med all min tid. Då tänker jag terrorisera dem, hälsa på, vara pinsam och sådant! 

Fast jag då absolut inte har några nyårslöften vill jag ändå börja året så bra jag kan, 3 träningsdagar av tre möjliga. dubbla pass varje dag, Ketellbell och kondition. Idag blev det padel x2h samt 20 000 steg och nu är jag helt slut som artist! kanske överdriver jag, bara lite med träningen. Kanske kunde jag mjukstartat lite och steppar upp efter hand. Men det gäller som sagt att ta de tillfällen som ges, och nu har jag haft tid ork o lust, då få man ju passa på, eller hur! Jag vet att vissa tycker att jag ständigt överdriver, med allt jag gör i livet, men jag tycker att jag är en väldigt medioker kvinna i mina bästa år. Mainstream och fullt normal! Jag kan däremot ibland känna att jag borde öka lite om jag ska hinna med allt jag vill, speeda upp tempot lite! Men då måste mina knä hänga med, jag får ta tag i det där,, snart, kanske, eventuellt. Jag prokrastinerar inte med något annat än min egen hälsa här, jag avskyr gå till vården eller liknade, inte ofta jag träffat personer som förstår mig där. 


Buggaboon fick rulla många mil med både mig och Andreas! 


Hemma träning är träning det också, det tyckte jag absolut inte förr! Skulle jag träna skulle det vara på ett gym eller idrottsplats, då rakt inte hemma. Men det är ju super effektivt, miljövänligt och tidsbesparande, jag är glad att jag insett detta och detta år har fått fler med mig att komma till denna insikt. Just hemma träning är något jag kommer ta med mig även i "normala" tider. Jag tror även att gemene man bygger gym hemma och köper träning prylar hem så man klarar sig, jobbar du med detta så är det bara att gratulera.


      

Kommentarer

Populära inlägg