Drömmar och att kunna sitta på huk!

 Jag har länge haft drömmar om att jag inte kommer någonstans när jag försöker springa. I drömmarna kan jag stå och gå som vanligt, men att när jag försöker ta mig fram snabbare så går det inte, som om jag trampar i luften. Nu har jag sedan en tid tillbaka problem med mina knän och jag börjar fundera på om det är nu den drömmen går i uppfyllelse. Atros, reumatism, vad kan det vara som stramar, smärtar och gör så jag inte kan sitta på huk längre? 

Jag tror dock inte ett smack på drömtydning, ej heller tyda stjärntecken eller änglakvällar och liknande. Jag respekterar de som gör det och tror de på det så är det säkert så, men för mig är det ogreppbart och lite "hockus pokus". Försök att återberätta en dröm och det känns för det mesta helt ologiskt och knasigt, men i drömmen var det så verkligt.  Jag tror att hjärnan sätter ihop saker den varit med om och så blir det lite som det blir.  Hur som helst så tror jag mer på att leta upp en bra fysioterapeut som kan kroppen och som kan hjälpa mig. jag har varit på vårdcentralen, där hittade de inga fel, överbelastning och aktivvila fick jag som rekommendation. Köpte ett svindyrt tejp som kanske kunde stabilisera, det gjorde den men jag kan ju inte ha tejpat knä 24/7 

Jag trodde först att det var de 5 castoraman jag gjorde som orsakade smärtan i ena knät, att jag roterat för mycket helt enkelt, efter det trodde jag det var padlens fel, ovana snabba rörelser. Men det blir bara värre och har gått över till båda knäna. Svullnaden har dock gått ner som jag tidigare hade. Jag upptäckte det när jag skulle sätta mig på huk vid en av de sista utomhuslektionerna vi hade på jobbet, jag kom inte ner! Jag kom inte ner på huk hur jag än gjorde - så läskigt.  

Drömmar ändras och just nu drömmer jag om att få tillbaka min rörlighet och kunna ta mig upp och ner på golvet lika lätt som jag gjorde för 6 månader sedan. 

Så här skulle göra ont att sitta idag. 


Kommentarer

Populära inlägg