Att ha valp är som att ha bebis!

 Det är så många som säger att "ha valp är som att ha bebis"! Jag kan förstå om en man säger det, för ja det är väl ungefär detsamma för dem, men som mamma så är det rena barnleken att ha en valp i jämförelse med en "riktig" bebis. Tycker Ni jag var orättvis och kränkande mot män i den meningen? Det jag skriver är det jag upplever och jag upplever det så. Att gå ut med en valp 2-3ggr varje natt är inget i jämförelse med att vakna varannan timme för att amma, fast kroppen just genomgått den bästa och värsta prestationen någonsin - föda bebisen. Ni som har barn och har ammat, minns ni smärtan i brösten då de håller på att vänja sig vid detta ammandet, smärtan i bröstvårtan och trycket i brösten - som sagt, en barnlek att vakna, ta på skorna, valpen under armen och gå ut.  Sen skriver jag helt klart under på att  det är ett jobb, det är ett ständigt passande men det är enbart av trevlig karaktär.



Det är som med barn (ja det kan jag likna det vid) att den tiden man lägger ner nu får man igen sen i vuxen ålder. 

     

Kommentarer

Populära inlägg