Livet är lättare med snö!

 Idag tänkte jag faktiskt att just nu är livet lite lättare med snö. De små killarna älskar vara ute när det är snö och det gör det lite lättare med tanken på valpen. Zeke vill gå ut, helt självmant, halleluja! Idag har vi lagt det 4´de blodspåret till Loke och nu måste jag verkligen öka längden lite, det är lätt som en plätt för honom att följa 20 meter. Nu har jag bara börjat med att lägg det hyfsat rakt och inte svåra såklart, han är trotts allt bara 11 veckor. Nästa helg kör vi igen. 



Det finns många fördelar med snö, det är ljust ute, allt är vackert. Barnen vill gå ut. Grilla ute är super mysigt. Sorkhögarna syns inte! 

Jag kommer tycka det är fantastiskt när våren kommer också, det är liksom tjusningen med årstider, att det varierar. Hösten är också en favorit! 

Idag (läs söndag) blev det en joggingtur på 8,5 om. Det var segt i början, försökte hitta ursäkter för att ta en kortare runda de första 3 km, men det ska mycket till för att jag ska ändra en runda som jag beslutat med för att jogga. Fantastiskt väder att jogga i idag, snö, sol och lagom kalt. Det bästa med att ta sig en tur eller vilken träning som helst för den delen är känslan efter. Jag blir avslappnad och nöjd. 

Hade faktiskt en bra vecka den som gått, 96 km fick jag in på rörelsekontot. Av dessa var 24 rena jogginpass, 2 pass Padel, promenader med möten istället för sittandes vid ett bord, promenader med Loke, pulka med Zeke, ja jag räknar allt. All rörelse är bra. Det svåraste är att få till mina 250 steg i timmen (som min klocka inställd på) under ett 3h teams möte, där får jag lite panik. Jag kan gå på stället, men det funkar bara om det är utan kamera. 

Först Fys, sen mys 





Kommentarer

Populära inlägg