2021 är här!

 Då var den första dagen på det splirrans nya året här, 1 Januari 2021.  Jag har lite dubbla känslor inför detta med nyårslöften, på en sida så tycker jag att det är enbart en dag från en annan. Vill du börja med något nytt eller för den delen sluta med något, behöver det inte vara den 1/1, utan det kan lika gärna vara 3/6 eller varför inte 28/9. Men å andra sidan kan jag tycka det är något fint med en början och ett slut, vilket gör livet mer greppbart för de flesta av oss. Att få starta om, ett helt oskrivet blad, jisses vilken grej, finns oändligt med möjligheter, gäller bara att fånga den när de kommer din väg. Jag tror också det är en trygghet för många att det kommer en ny chans, om än en påhittad sådan, men det spelar ingen roll om det fungerar. 2020 går till historien då alla skrev på social medier att det var ett riktigt skit år vi lämnar bakom oss, men det kan omöjligt vara sant, jag tror att många haft ett riktigt bra år också, men det kan man inte skriva i dessa  PK tider. Det måste väl få vara ok att ha haft ett bra år trotts en global pandemi? Det kommer alltid finnas elände och sorg, och helt ärligt så finns det massor av det alla andra år på olika sätt också, inte bara 2020, det kan jag tycka har kommit i skymundan förra året.  

Vi har ganska höga förhoppningar på 2021, jag hoppas inte att alla blir besvikna om ett år när de ska summera 2021. Vi får inte glömma att saker inte sker av sig själv, du skapar det själv. Det funkar inte att sitta bekvämt i soffan och hoppas på att 2021 ska bli ett bra år. Om alla ska infria allt de har skutet upp och ställt in  2020 kommer detta bli ett fullspäckat år. Jag tror att vi måste hålla förväntningarna nere, leva lite som vi lärt nu under 2020, lite "Que sera sera", det som sker det sker. 

  

Igår var en helt fantastisk nyårsafton, vi hade småkillarna med oss till goda vänner och det blev en kanon kväll. Jag valde att köra kvällen till ära, vilket var ett av de mest genialiska val jag gjort 2020 och gav mig möjligheten till en pigg och frisk start på 2021.       




Kommentarer

Populära inlägg