Först viltspåret och NY VD

 Idag har vi haft premiär! För mig och Loke! För första gången någonsin har jag gjort ett blodspår och för första gången i Lokes korta liv har han spårat på det! Det gick kanon tycker jag, hade dock ingen del från något vilt i slutet utan det blev en ordentlig köttbulle på hjorthorns belöning. efter det blev det sök efter barn i skog! Jag använde blodpulver vilket späs med vatten, tycker det var smidigt, har ju ingen erfarenhet från något annat så jag kan inte ha en annan åsikt just nu.  Det bästa av allt var att hela familjen var ute i skogen i nästan en timme. Jag ska inte säga att de var ute utan att gnälla helt, men ganska smärtfritt. Loke är grym ,lättlärd, alert och lyhörd.  

Nu ligger Loke och sover, Wille och Zeke är ute och leker i sin koja, eller nej det var tydligen Tindras koja, viktigt det där. Tindra har haft distansundervisning sedan innan jul och har passat på att spendera tid uppe hos sin mamma, ska bli spännande att se vad hon tycker om Loke när hon kommer till oss igen. Tindra älskar djur mest av alla barnen, lever för dem. Viking han låser mest in sig på sitt rum nu för han tycker Loke är jättejobbig just nu, "jag gillar inte valpar" säger han, hoppas det blir bättre när han blir stor. 

I måndags fick jag (och alla andra) reda på att vår VD på Sveaskog slutat, min nuvarande chef fick en ny VD tjänst och vad mer ? Alla saker kommer i tre, det är sedan gammalt! och mycket riktigt så kom det en nyhet till samma dag när jag kom hem, min grymma man blev erbjuden en VD-tjänst, jo då , det går bra nu för vissa =) ! Allt kommer i 3, bra som dåligt!  Mer om Andreas nya tjänst en annan dag, för mig är det både spännande och oroande, men som sagt mer om det i ett annat inlägg. 

Denna arbetsveckan vet jag inte vart den tog vägen, men nu är den förbi, jisses. Har dock fått gjort det jag skulle känner jag, jag har en hrej som jag skjuter på hela tiden, det är en föreläsning jag lovat hålla på 1 h om några veckor, jag borde göra den presentationen och öva på den, men den liksom bara stutsar fram på checklistan till nästa dag och nästa. Detta är jag allergisk mot och gör inte det vanligtvis, vet inte varför just denna uppgift ter sig så här! 

Nästa vecka då ska jag! Då ska jag avsätta tid för att göra detta! 

 

Kommentarer

Populära inlägg