Tillökning i familjen

 Jo du läste rätt, vi ska få tillökning i familjen. En Loke som kommer nästa vecka om allt går som det ska. En valp, 8 Veckor som ska berika vår familj. Självklart kommer även den skapa lite mer gråa hår men det är det värt. Den här hunden har skapat mycket känslor och debatt, vilket för mig är helt obegripligt. Det är kul att många är så engagerade men att en hund kan skapa mer förmaningar och negativitet än en människobebis är för mig en gåta. Vi har bestämt att vi inte ska ha fler barn, fast det för mig var heller inte helt självklart. Jag har alltid velat ha tre barn (som jag fött själv) och tanken på att inte vara gravid igen och uppleva den där första tiden är sorgligt, men precis som det mesta annat i livet får man (ja även jag) anpassa sig, ändra, omvärdera, det är det som kallas livet! Jag tror ärligt talat inte att jag fått lika många förmaningar om jag sagt att jag var gravid, då hade jag fått ett "grattis" i stället. Men självklart har vi fått mest positiva reaktioner, hur som så blir han en del av vår familj och det är ärligt talat inte så många som delar vår vardag ändå. Jag är övertygad om att denna varelse kommer berika familjen.  

Jag har tidigare haft hund, Svea som jag hade i 6 år, sedan tog goda vänner över henne de sista två åren då livet för oss ändrades för mycket för henne bästa och det kändes inte rättvist mot henne, hon fick två riktiga bra och bortskämda sista år hos sina nya föräldrar innan hon somnade in och gick till hund himlen. Svea valde jag för rasens skull, en Welsh Corgi skulle jag ha, för de var så söta. Svea var den livligaste i kullen så henne fick det bli. Svea gick sin egen väg, hela livet skulle jag vilja säga!   

Vi har köpt in det som behövs första tiden, fattas bara ett kompostgaller som verkar vara hårdvaluta nuförtiden, kollat i 5 butiker nu och alla har slut. 


    

Idag har jag avverkat träningspass nr 2, 7 km promenad + hemma kettelbellträning. Jag gick en runda som jag sällan går, men som är trevlig, dock kom jag mitt i ett vildsvinsdrev. Jag har sällan känt mig så i vägen! Skulle jag smyga utmed skogsvägen eller bara knata på? Ser de mig eller kommer jag bli tagen för en älg och kanske då skjuten? ok det där sista trodde jag inte men det är något läskig i att möta flera män i skogen med skarpladdade vapen. Jag kom fram till en som satt på sin stol mitt på skogsvägen, och sa "hej, kan jag gå här?" jag såg på honom att det var lite tveksamt, han sa  "ja det kan du väl men det är ett drev och väldigt hett just nu", "ja ha men jag ska bara ut till vägen, tack och skitjakt på dig"  och så gick jag. jag mötte tre jägare till som inte såg glada ut att se mig. Jag vill absolut inte sabba deras jakt, hade han sagt nej vid första stoppet, hade jag vänt. Jag hade inte en tanke på att det var jakt, ska man ha koll på det? var kan jag kolla det? Kanske Loke blir en jakt hund? vi får se.       

Ser du jägaren ? 

Gick även förbi denna "grotta" som är pyntad varje jul och påsk, det är fantastiskt tycker jag, att de tar sig tid att pynta mitt ute i skogen så andra ska bli glada 




Kommentarer

Populära inlägg