11 Veckor och 20 000 steg!

 


Denna bilden får mitt hjärta att slå lite extra, så fina och så mycket kärlek. Andreas tog upp Loke för att gå ut och kvällskissa, tycker du han ser kissnödig ut frågade jag efter jag tagit denna bild?

Lika hårda och vassa som hans valp tänder är lika mycket smälter jag när han vill gosa och kommer springandes mot mig efter en dag på olika håll. Allt är förlåtet när man får en valpblick.  

Jag tycker han växer så det syns. hans svans blir svartare och svartare, ska bli spännande att se vad han blir för hund och individ när han växt klart, just nu är han bara lillfis!  
11 veckor är han nu! nästa vecka ska vi till veterinären för vaccination. och nu kan han hålla sig hela natten utan att behöva gå ut  - bra marscherat tycker jag, fast sen å andra sidan är det inte jag som varit ute på nätterna heller (jag har minsann gjort mina nätter med barnen!) 

Idag blev det över 20 000 steg in på må bra kontot. Fick till en långpromenad med en vän nu på kvällen, härligt att få bubbla om allt mellan katter och bup, fantastisk! efter det klippte jag en semla som pappa köpt med sig till oss. Första semlan för i år.  

Idag är jag sjukt tacksam, vi är alla friska i familjen, vad mer behöver vi?!  Denna veckan har jag hört en hemskhet varje dag som drabbat andra familjer i vår omgivning, en förälders värsta mardröm måste ju vara när ens barn blir sjukt eller inte mår bra av andra anledningar. Om något av detta skulle drabba mig skulle jag vara i fosterställning just nu och inte veta hur jag skulle klara av att andas i morgon. Men jag antar det är försvars mekanismer som kickar in och man fungerar som en robot, hoppas jag aldrig får veta.     

Kommentarer

Populära inlägg