Dålig på BUS och steg!

Att jag inte lär mig, jag ska inte hålla på med sådant jag inte är bra på, och varför börja nu, 38 år? Jag pratar om BUS (och andra skönhetssaker), BUS ="brun utan sol". Kanon tänkte jag, att utsätta huden för mycket sol är inte bra och här får man färg på bara några minuter. Men jag är inte bra på det där, jag får fläckar fast det står att de är fläckfria. Det är samma sak när jag gör naglarna, de ska hålla 3 veckor, mina håller i max en. Håret, samma där, frisören frågar varje gång "gör du inpackningar"? jag är ärligt så jag svarar "nej, det händer inte att jag gör det". Jag försöker vara intresserad av skönhetsprodukter, men det är jag inte. Jag har tvingat mig själv att använda dag & natt kräm, detta efter att en manlig kollega påpekat att jag är torr i ansiktet för 3 år sedan, vilket jag var, sjukt torr, såg inte klokt ut. Då tog jag tag i saken, gick till Salong vacker, bokade in en tid och fick info om vad jag ska använda och det kör jag sedan dess, väldigt basic. Jag har exakt det  jag klarar av just nu börjar jag med fler saker blir det inte av alls. De krämer jag har funkar kanon för mig, jag är aldrig så torr som jag var då och klarar av årstiderna bättre, kanon, men det är bra så. 


Jag har många som jag känner som använder inte bara mängder av produkter men även fillers och botox, aldrig någon skulle få mig till det där, som det känns just nu ska jag väl tillägga. jag tänker mig att det klassiska med motion, vatten och lagom med sol är den bästa kombon. Undra om det finns någon forskning på det där, blir det skillnad i slutet. När jag är 60 år kommer jag ånga att jag inte använde mer produkter, kommer jag vara rynkigare eller kanske slätare, eller är det där helt enkelt genetiskt? Vore kul att veta tycker jag, Jag är för övrigt inte det minsta rädd för att vara rynkig eller gråhårig, får jag vara med så länge så kommer jag enbart vara tacksam. 

Jag är just nu lite manisk med att samla steg, jag har en aktivitetsklocka som uppmana mig att gå 250 steg varje timme. Jag har som eget mål att gå minst 10 000 steg om dagen. Just nu har vi en intern tävling inom klubben KSK, där jag varje dag ska slå Peter i det antalet han går. Peter vann måndag och tisdag, jag kunde inte komma iväg på träning då, skyller på att Andreas, att han jobbar så jag får offra mina joggingturer (tränade dock hemma med kettelbellen, men det ger inga steg). Som om inte det vore nog så ska vi ha en utmaning på jobbet, en tävling / motivations utmaning i hela Sveaskog, vi ska gå från Kalix till Mörrum, från där vi har det nordligaste kontoret till det sydligaste - så kul! 

Idag kom jag nästan upp i 2 mil, över 25 000 steg - sjukt nöjd, och fler ska det bli när Loke kan hänga på ut. 



Kommentarer

Populära inlägg