Man ska njuta av det man har! 

Jag såg just en intressant, kalla det tidsfördriv i bilen, klipp på youtube med Edward Blom och han den där killen som är programledareför Lego masters Sweden. Han, programledaren skulle äta som EB för en dag. De sa så mycket kloka saker, "man får aldrig neka en erbjuden skål!" Låter rimligt. De pratade om varför det är viktigt att njuta av livet och då resonerade de kring att det är viktigast att njuta av det man får  i livet inte nödvändigtvis att göra det som är njutningsfullt, också väldigt rimligt. 

Jag tror att om vi har den inställningen skulle den psykiska ohälsan minska. Idag tar vi imputs  från alla håll och kanter och tror att vi vet vad som gör oss lyckliga, inte sällan är det materiella ting. Vi tar andras lycka och tror den går att copy/paste på vårt liv. Vi ser andra på instagram och tänker genast att det där livet ser nice ut! Källkritik har helt försvunnit, vi tror det ordet enbart berör historia och akademiska kunskaper, inte livskunskap.

Så om vi slutar springa runt och jaga det vi tror gör oss lyckliga utan istället är lyckliga för det vi har, blir det mer sinnesro, mindre ohölsa och en bättre värld att leva i 

Slut på dagens tips!

Nu kanske EB och programledaren mest menade maten men jag tolkar som vanligt på mitt sätt, vilket är det fina här livet, jag får se det från mitt håll och DU på ditt. 




Kommentarer

Populära inlägg