Vardagslyx och nya mål

Vaknade till nybakade frallor i morse, till detta lyxade vi till det med charkpålägg, låter kanske inte märkvärdigt men för oss som inte bor i en storstad är affärer med chark en bristvara och det krävs x antal mil för att inhandlas. Det finns både för och nackdelar med allt, det smakar desto bättre när man väl äter det och har man valt att bo där vi bor så är det på grund av andra fördelar, nära chark stog inte på min "must have" lista vid husköp! 

Mer vardagslyx stog på schemat för dagen, svärmor bjöd på lunch! Är det något jag uppskattar lika mycket som att äta ute så är det att bli bjuden på hemlagad mat. Dagen till ära invigdes det nya långbordet vilket var väldigt tjusigt och vi var 12 st som fick plats utan problem (till och med FSC märkt: rättvisemärkt gjort på återvunnet material)

Och för att visa att jag inte bara glider runt i onePiece och thights hela dagarna kommer en bild på dagens outfit när jag faktiskt gjort mig till lite! 


och som alla bloggare måste man skriva var kläderna kommer ifrån, tröja:Cubus, cape: Mixxed, byxor: mom2mom väska: guess skor: dinsko 

Jag är nu riktigt svullen (jag har självinsikt!) och det ska bli spännande att se om det även denna gång "bara" rinner av mig eller om åldern tagit ut sin rätt och jag får avlägga blod svett & tårar för att komma ner i vikt igen. Tankarna just nu är på allt annat än figuren och jag ska i ärlighetens namn säga att tankarna snurrar inte kring det i vanliga fall heller, jag gillar dock att träna att ha ett mål, något att 
sträva efter -en utmaning! Dessa utmaningar har varierat genom åren, prestationer, rekord, dieter, karriär, ect, snart är det dax för nya mål, jag har gett min hjärna ledigt till september innan några nya skall sättas. Kanske ska springa ett maraton ändå ?


Kommentarer

Populära inlägg