New York

När jag  är hemma mycket som nu blir det att tv står på i bakgrunden i stort sett hela tiden, då är det lite liv och inte helt tyst. Just nu är det real housewives of New York och det är väldigt underhållande tycker jag. Det får mig att minnas, drömma och längta dit! 

I augusti 2004 flyttade jag över Atlanten till just New York och staden kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Minns resan över och första dagen där som om det vore igår, det var ett kämpigt första dygn med tidsomställningen, inse att jag faktiskt var helt själv, spänning & förväntan. Jag trivdes ganska snabbt och trodde att "här kommer jag stanna för evigt"! Så blev tillsynes inte fallet, men lika lycklig är jag för det. 



Bilden nedan är från Takbaren på Hotel Z 
Med en panorama utsikt över Manhattan (det har även alla hotellrum) 


Mitt mål är att åka till NYC 1gång om 
året, nu får kanske detta året bli ett undantag, men chansen finns fortfarande! 

Förra året gifte vi oss i svenska kyrkan i New York, en helt fantastisk dag och resa. Jag är fortfarande lycklig och tacksam för att hela bröllopet blev just  så bra och till och med bättre än jag någonsin kunnat önska




Vi hade en fantastisk fotograf, Agaton ström, som är Svensk och bosatt i NYC. Vi har så många fina bilder från vår bröllopsdag. 

Restaurangen vi bokade ligger i meat packing district och heter Budakkan, om ni någonsin ska till New York lägg in ett besök här, allt var verkligen tipp topp, maten, servicen och för att inte prata om inredningen. 
För er som har sett Sex and the city bör det kännas igen, det är den restaurangen mr Big och Carrie har sin förlovningsmiddag. 




Kommentarer

Populära inlägg