Vardags vänlighet

Jag blir glad av små positiva saker i vardagen, idag exempelvis gav en man mig sin kundvagn när jag och Zeke skulle handla på Maxi, han såg att jag kom med babyskyddet och tänkte vänligen att jag skulle slippa krångla med vagnen, han avstog tom sitt "vagn mynt" (så tolkar jag det!) och förra veckan när jag skulle köpa en parkeringsbiljett kom en man fram just innan jag hann lägga i mynt och sa "du får min biljett jag har 1h kvar" - visst blir man glad av sådana små gester?  Jag tror dock att människor generellt inte är vana vid just snälla vardagsgester, det var flera gånget jag gav bort min parkeringsbiljett i Karlskrona när jag skulle hem från jobbet och folk såg nästan chokade och frågande ut - fick knappt ett tack! 

Jag tycker man ska öppna dörrar, lämna plats och generellt vara mer uppmärksamma på andra i vår  omgivning, små saker gör mycket och kostar inget. 

Här är jag 16 dagar efter förlossningen (dvs idag) lite degmage kvar och några kg. Känner mig fruktansvärt svag i bålen, degig och ingen kontakt med några muskler - läskig kännsla. Jag minns inte hur långtid det tog förra graviditeten innan magmusklerna var på plats igen, 


Kommentarer

Populära inlägg