Jobb och shopping

Jag jobbar fortfarande med att försöka släppa jobbet, eller rättare sagt inte släppa utan omvärdera. Jag vet att min ersättare gör ett kanon jobb så jag har ingen oro alls för själva hotellet, jag har ju själv valt ut honom och så mycket litar jag på min egen rekrytering! Det jag gärna vill är att hålla mig uppdaterad, i vår "hotell värld" händer det saker hela tiden (säkert samma i de flesta företag/brancher) och är det något jag gärna är och nästan lever för så är det att vara uppdaterad och på tårna med den senaste informationen. 

Det var månadsskifte nu i veckan och det är först gången på 5 år som jag inte behöver attestera lönerna, fakturorna, skicka in kommentarer, prognoser, mål eller utfall - mycket märklig kännsla! Detta borde jag kanske uppskatta, gör jag det? - nej, för det är ju sådant jag tycker är roligt och mitt yrke är så stor del av mig att det känndes tomt att ingen ville ha in något, inga deadlines, ingen uppföljning. 

Körde och lämnade Tindra till sin mamma i förmiddags efter det blev det ensam frukost på Ritz Cafe, känndes lyxigt med latte, fralla, tidning och ok då en bakelse också! 

Sen fick det bli lite shopping, inte aktuellt med något till mig själv just nu så det blev enbart kläder till de stora barnen, är inne i en matchnings period just nu så de fick likadana outfits, bra genustänk va? Och som ni ser nedan blev det lite blommor också,
dyrt att gå och vänta!! 



Min egen outfit för dagen: långklänning från Lizzo 

Min vän sa till mig häromdagen att det ser ut som jag har fyllt läpparna, som sagt inget ont som inte har något gott med sig. Här ser man också tydligt mina pigmentsfläckar och att jag skelar som jag skrev om i morse! 

Nu gräsklippning! 

Kommentarer

Populära inlägg