Hemma

Då var vi hemma, som jag skrev tidigare tycker jag det är skönt och lite lyxigt att vara på BB men nu efter 4 nätter i sjukhussäng är det skönt att vara hemma. Det är som om man varit borta i en månad när man kommer hem, allt känns lite ovant och nytt. 

Jag själv känner mig kroppsligt bra, så bra man känner sig efter 2dagar, jag tror jag kom lindrigt undan om jag jämförde med några av de andra mammorna som fick gå på smärtlindring dagar efter, och vissa såg ut som om de inte varit gravida 9 månader äns! Att det är så olika, att liknande upplevelse (gravid + förlossning) kan kännas så olika och bli så olika, de som arbetar på förlossningen och BB måste ett så spännande yrke. Den personal som vi träffade på var verkligen fantastiska, speciellt Anita som förlöste Zeke och Nicole som var sjuksköterska, de var hos mig i stortsett hela tiden - nu var jag bara inne i 4h så jag slapp personalbyten -så skönt! 


Nu ska vi se hur Zeke gillar sitt vrålåk! En buggaboo Buffalo tror jag bestämt den heter, 

Kommentarer

Populära inlägg