Förlossningsupplevelsen ?

När man fött barn får man en enkät att fylla i där de vill veta om ens upplevelse i samband med förlossningen, fantastisk eller fruktansvärd. Alltså själva förlossningen är ju verkligen fruktansvärd, vi kvinnor måste ha en inbyggd förträngningsmekanism som gör att vi faktiskt gör det igen! Minns så väl att jag tänkte efter jag fött Viking att de som frivilligt gör detta igen är ju inte kloka - och nu är jag själv där och tänker likadant igen - aldrig mer!!! Fråga mig igen om några år,,,, ALLT runt omkring fungerade fantastiskt, personalen, Andreas stöd, både förlossningen & BB, läkare och naturligtvis den fantastiska Zeke som bokstavligen talat kom ut ur detta, men den smärta som också är en del av detta är inte av denna värld. 


På bilden ovan har vi just kommit in till förlossningssalen, fått på mig den fantastiska skjortan, öppen 7 cm, och ingen pågående värk i fotoögonblicket. 
Jag har fött enbart med lustgas båda gångerna, här har jag inte börjat "ta" den ännu ( även om jag ser lite groggy ut på bilden) mer om detta i kommande förlossningsberättelser. 

Idag kom även en stolt storebror på snabb besök, jisses så stor Viking känndes helt plötsligt! 
"Mamma Jag kan hålla honom nu" ,,,, vi väntar nog lite med det!  Och så "mamma det ser ut som om du har en bebis kvar i magen" ,,,, mmmmm 




Nu laddar jag inför kommande natt med kanske ny omgång av maratonamning 

Kommentarer

Populära inlägg