Varannan vecka & vardag

Vänjer man sig någonsin vid att ha sitt barn varannan vecka? Det tycker inte jag men har lärt mig leva med det! Jag förlikar mig med tanken att jag HAR barn varje vecka men inte fysiskt hos mig och jag vet att Viking har det toppen och roligt hos sin pappa också. 

Idag var det lämning på dagis för förstagången på 5 veckor, detta var inte populärt men gick ändå smärtfritt, jag får offta dåligt samvete när jag lämnat på dagis, varför vet jag inte då jag tycker det är bra för barn att få omväxling och att vara & lära sig av andra barn och vuxna. Jag vet också att de mår bra av rutiner och struktur i vardagen, ändå kan jag känna det är kämpigt med samvetet ibland vid lämning. Det slår mig dagligen hur stor Viking är nu och förståndig - kommer bli en fin storebror. 

Maken hade snurrat ihop veckorna för fritids, så de två begav sig som vanligt vid 6:30 i morse men de kom hem ganska kvickt igen då fritids i Olofström inte öppnar förren nästa vecka - ops!

Vi (läs jag, ungarna var vakna) tog då sovmorgon och jag lämnade inte Viking förren kl 10:00, de var Max 5 barn där och lika många fröknar, skönt men en mjukstart. Från och med nu får jag endast ha 15 h på dagis min vecka: 5h i 3 dagar. 

Efter lämning tog jag och T en runda på byn i Olofström, gick igenom alla affärer som var öppna, hittade massor med fint jag lägger på min vill ha lista men som får vänta några kilo, sen blev det fika på Kickis och lite lek på storlekplatsen 

Latte & morotskaka: 




Kommentarer

Populära inlägg