logga in

 För första gången på riktigt länge har jag loggat in på mina sidor på försäkringskassan, riktigt gamla uppgifter där inne, eller ja i mitt fall behöver inte felaktiga uppgifter betyda samma sak som långsiktigt felaktigt. Jag loggade in för att kolla med föräldraledighet, det har ändrats sedan jag fick mitt första barn och jag hade ingen koll på vilket år (barnet år) de måste tas ut innan, jag trodde de började gå ut, men de får nuförtiden vara kvar till 12 års ålder, det ja! Jag hade också felaktigt mobil nummer, mitt gamla 070 51 36 xxx   - saknar det numret och ångrar innerligt att jag gav upp det. En av de få saker jag ångrar här i livet och det skyller jag helt på Andreas, det var hans förslag att lägga över det på ett kontantkort och jag sen hade jag ingen koll på att det skulle per automatik försvinna om man inte fyllde på kontantkortet på ett år, attans och typiskt. Jag kan säga att de som tog över det numret vet mycket väl vem jag är, det har ring massor på den. Så pass att han sökte upp mig och vi hade ett långt samtal om detta.    

Nu är alltså uppgifter och information uppdaterade och jag planerar att ta ut några av de där föräldradagarna i sommar. Finns säkert fler sidor som ska/ bör uppdateras. Det här med att uppdatera sidor, appar, byta telefon, lösenord, det är något som får mig att få klåda.   

Kommentarer

Populära inlägg