Spring möte

Igår blev det en 8 km löptur i ösregn, när jag väl är igång och springer så kvittar det om det regnar, blev lite piggare av det faktiskt. Hade bra km tid (för att vara mig) igår vilket jag är väldigt glad för, sa jag att jag inte är tävlingsmänniska ? Skämt o sido igår var jag nere på 6;05 min per km, och då går första km rätt upp och bara den låg på över 7,10. För er som är snabba där ute är detta klart inget att skryta med men för mig som hellre springer långt än fort och just kommit igång med löpningen är det bra tycker jag. 
Min pappa passade kidsen och hade det inte varit för att vi redan bestämt detta hade jag nog struntat i träningen denna dag, är såååå glad att jag gjorde det då jag hade en hel del tankar att reda ut, beslut som ska tas och förändringar som kommer ske efter dessa behövde redas ut. Löpning är perfekt för att få ordning på tankarna, minst en mil behövs om det är stora beslut som skall fattas. Detta skall jag anamma sen när jag börjar jobba ,inga stora beslut innan en mil avverkats.  

Har funderat ett tag på varför man altid måste ha möten sittandes vid bord med kaffe ? Varför inte gå ut,  ut och gå, byta miljö, friskluft, ok jogga kanske är att dra det till sin spets - Tror ni många skulle ställa upp om jag förslår "löpmöten" ingen kommer någonsin vilja ha möten med mig i framtiden Också lite svårt om man är många, men ni förstår min tanke. 

Kommentarer

Populära inlägg