Frukost och 8km

Just nu har makens bransch uppsving och något vad vi kan likna en högsäsong, därav var han åter idag igen uppe vid 5 för att arbeta, denna man har en arbetsmoral som jag sällan skådat, aldrig en sovmorgon, aldrig en halv dag, att han är sjuk händer inte (erkänner kanske inte) klagar aldrig! 
Jag tyckte de på firman skulle ha lite mys frukost för att de är flitiga och ställer upp när det krävs. Frallor, bacon, prinskorv, äggröra och varm oboy var det som stog på önskelistan, sagt och gjort tog jag fram mina frukostvärdinne "skils" 


Jag hade helt förträngt det här med bacondoften: att om man steker bacon på morgonen (eller när som på dagen) så sitter denna stank i hela dagen, något jag nu tydligt minns från de tider jag jobbade frukostpass. 

Då de jobbade på efter frukosten passade jag och Zeke på att gå tipsrundan i Holje Park, Urban gör svåra frågor så jag chansar mest, idag kunde jag 3 st och chansade ihop så jag fick 10 rätt - sjukt nöjd med detta resultat. 

8km löpning fick jag till medans Zeke sov under min mammas övervakning. Rundan idag gick inget vidare, segt, kändes som mina hälsenor var för korta första två km, fick håll vid 5km, dålig podd i öronen och så sprang jag fel. Jag fick dock ihop 8 km och Zeke sov både dit, hem OCH när jag duschade. 




Kommentarer

Populära inlägg