Promenad och Zeke update

Tanken var att jag skulle vila idag, kroppen är lite stel efter löpningen igår, men vädret var fint och jag inga planer för dagen så jag tig mig en promenad till byn. Fick minsan en lunchdate med maken (och hans jobbarkompisar) på Kickis, när de gått kom mamma och Viking för att ta en fika och jag var inte sen att hänga kvar. Vi gynnade även den lokala handeln lite mer idag, på kaphal och Intersport blev det inköp idag, sen  promenad hem = 9 km totalt 

Dagens zeke: 


eksemen börjar lägga sig lite igen, men zeke är fortfarande väldigt känslig mot mycket och vi smörjer in honom två gånger om dagen. Vi har ny tid på barnavdelningen i Karlshamn nästa vecka. Trots alla utslag är han en väldigt glad kille och väldigt - läs väldigt aktiv, sitta still - inte hans grej, han ser till att hålla mig sysselsatt hela tiden, denna veckan har Viking hjälpt mig med Zeke om då han haft påsklov. 


 Det senaste är att en tand nu tittat fram på Zeke - det innebär att amningen ska läggas på hyllan för gott väldigt snart. 

Har mycket jag vill skriva om, dela med mig av och få ur mig, just nu är svårt med tiden, det tar mig lite tid att skriva minsta inlägg och jag har inte tid, sen är det fortfarande svårt att formulera mig så det blir begripligt för alla som läser - övning ger färdighet. Ska det vara inlägg med mer kontenta behöver jag kunna lägga ifrån mig texten och sedan läsa igen för att få rätt på allt inte minst innebörden. Att jogga hjälper mig reda ut en del, så även om vad jag ska och vill skriva här, många bra frågeställningar poppar upp - sen ska de "bara" ner i text det är nästa steg. 









Kommentarer

Populära inlägg