1 mil med David Batra

Min löpning och logistik löste sig toppen idag. Min mamma var ledig på förmiddagen och kunde passa Zeke så jag passade jag på att jogga en hel mil, sjukt nöjd! 

Så här sliten och svett ser jag ut efter en lång joggingtur: 

Fick nya podd tips av min bror innan på morgonen, dagen till ära valde jag somnar/vinter P1 och fastnade för David Batra. Jag tänkte att ett sommarprat med David Batra måste ju vara superkul och det kommer vara lätt lyssnat på turen men detta avsnitt var allt annat 
än kul. Avsnittet handlade om mobbing och hur de mobbat en kille hela låg, mellan och högstadie, det var alltså inte han som blev mobbad utan han berättar om hur han var med och mobbade och hur han sedan levt med den ångesten hela livet. Alla vi som har barn känner någong oro om än det ena än det andra, nu har vi snart två barn i skolan: Tindra går i 2 an och Viking börjar "nollan" efter sommaren, då kommer många tankar kring mobbing. Jag hoppas innerligt att vi fostrat dessa individer till fina, ärliga och raka människor som vågar stå upp för sig själv och inte minst för någon annan. Jag säger som Pippi "är man stark måste man vara snäll". Det är inte lätt att stå emot grupptryck och att leva ett felfritt liv är svårt, så jag räknar absolut med att få ta olika dialoger i framtiden men jag hoppas innerligt att de kan och sks kunna skilja mellan rätt och fel. 

Gillar verkligen att lyssna på podd när jag springer, utmaningen är att hitta intressanta poddar att lyssna på, tar gärna emot tips om ni vet någon. 

Jag vill ibland intala mig att jag inte är tävlingsmänniska längre, men fel! Fast jag "bara" är ute och joggar jagar jag mina egna kilometertider och jagar distans.

Kommentarer

  1. Lilla myran - du är klok du som använder din energi till att ta hand om dej själv! Dessutom har du väldigt kloka tankar kring barn och livet i allmänhet! :)
    /Anita

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg