Åhus

Idag har jag och Zeke besökt vackra Åhus, inte ofta vi är där men idag hade vi lunchdate inbokad. Lunchen intogs på vackra gästgivaregården, kan varmt rekommendera deras lunch speciellt om man inte har bråttom, inte för det tog lång tid men för att maten och stället är värt att njuta lite extra på. 
Jag valde fläsksida, trevligt va ? 


Än trevligare var sällskapet, Gustav som  är en kollega och numera driver First Hotel C4 och Louice som är egenföretagare och driver Åhus Vandrahem och disponentvilla, driftig och energisk som få. 


Själv hade jag min ständiga vapendragare som stog för energin från vår sida: Zeke "helikoptern" Rigoll höll mig som vanligt sysselsatt och genomsvettig. Om Ni undrar vad jag menar med helikoptern så är det helt enkelt att han snurrar och rör sig konstant, sitta stilla är inte hans grej. Blrjar bli van nu och det hindrar mig inte från att hitta på saker, som idag exempelvis äta lunch! Som mitt sällskap från man räkna med att jag ibland äter sittandes och ibland stående, ibland går jag runt och ibland får man helt enkelt assistera mig med att exempelvis dela mitt kött (hänt många gånger) hälla dricka eller hålla bebis, man vet helt enkelt inte vilja uppgifter man kan tänkas få vid lunchdate med mig, spännande va ; ) 








Kommentarer

  1. En fantastisk lunchdate var du och jag såg ingen svett eller tårar men desto fler hårstrån som rök i Zekes framfart..... :) TACK för att du är du!

    SvaraRadera
  2. Dessutom var Zeke en fantastisk positiv kille som passade in i det övriga sällskapet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg