8 km

Som jag skrev i tidigare inlägg trotsade jag tröttheten och höll mig till orginalplanen idag, att jogga var en av dem. Vi inväntade att min pappa skulle sluta jobbet på eftermiddagen, styrde då mot Kyrkhult för att återigen ta mig ann Skogmanrundan, klockan slutade på 8 km och en km tid på ca 6,30 vilket jag med dagens form är nöjd med. 

Har de senaste jogging turerna haft en podd i öronen samt runkeeper, och denna kombo är ett trevligt sällskap så även idag. Vädret var fantastiskt, jag har inte ont av att springa i värme så jag välkomnar vår och sommar löpningen, 

När jag kom tillbaka hade Zeke slocknat i vagnen så vi hängde kvar en stund och njöt av att kunna sitta ute. 

Funderar nu på var nästa tur ska gå? vill upp till 1 mil näst, eller ska jag testa 5 km lite snabbare ? Har svårt för att springa fort och öka, jag går ut i ett tempo och håller detta, maler på liksom. 

Det är en skön känsla av att ha tränat, har du inte testat så kan jag rekommendera det skarpt. Bra för det mesta, både kropp och knopp. 


Kommentarer

Populära inlägg