Blodprov och ny salva

Idag var det återigen ett besök inbokat på barnavdelningen på Karlshamns sjukhus. Zekes eksem blev inte bättre efter pencilinkuren utan blossade upp direkt efter avslutad kur vi har därför gått vidare och även tagit blodprover idag för att kunna utesluta födoämnen. Idag träffade vi två barnläkare som gav sina utlåtande, båda är relativt säkra på att det är atopisk eksem. Kändes bra efter besöket, de är trevliga, tar en på allvar och pedagogiska i sina uttalanden. Vi tog  även bilder som läggs in i hans journal. Jag har tagit många själv så jag kan jämföra efter de olika behandlingarna, och jag har valt att inte lägga upp närbilder på Zeke här där eksemen framhävs.

Resultatet av dagens besök är: Vi fick en ny salva som vi börjar med idag och svaren på blodproverna har vi  inbokatmöte om nästa vecka. 

Jag passade på att fråga om sömnen, som för övrigt är lika bedrövlig nu som alltid, Max 2 h sömn sen snurrar han runt och liksom kryper iväg i sängen så han vaknar. Läkaren sa att eksemet utan tvekan påverkar hans sömn, det kliar och spänner i huden - typiskt! Vi måste alltså få ordning på detta så vi kan utöka timmarna vi (jag) får sova. Läkaren nämndeatt det är vanligt att de växt ur det värsta eksemet vid 1 års ålder, hoppas hoppas! 

Nedan tycker Zeke vi ska möblera om lite 




Kommentarer

Populära inlägg