Kalas och restaurangbesök

Idag var Viking på kalas och när jag körde därifrån funderade jag på varför gör vi föräldrar inte upp ett schema så ungarna får leka i grupp (som de gör på kalas) varje helg (eller varannan)? Tar det kanske bort tjusningen med "riktiga" kalas? Det är ju väldigt smidigt, en eller två föräldrar får roa en hel skara barn och de övriga föräldrarna har lite "egen tid". Barnen har superkul, de försvinner innan man säger hej då i dörren, ibland vill de inte med hem när det är hämtdags och de är nöjda och glada. Hur som helst var Viking nöjd och glad efter dagens kalas. 

Senare på eftermiddagen kom vänner ner med sina barn och husbil, efter lite lek hemma hos oss styrde vi mot Karlshamn för att äta på Terrassen 


Vi var 4 vuxna och 6 barn, och jisses vad det tar på mina nerver, jag får panik när det springs och skriks. Jag tänker på de andra som sitter i restaurangen och vill ha en mysig stund. Nu tror jag inte att våra ungar är värre än några andra och ärligttalat vore det konstigt om de satt som ljus hela tiden, men känslan just nu är att det kommer dröja väldigt länge innan jag åker på restaurang med alla barnen igen.


Kommentarer

Populära inlägg