9km i rekord fart

Hade inte alls planerat att springa idag, men efter uppmaningar från maken så drog jag ut på en runda. Det är inte ofta men just idag kännds det lätt att springa, var taggad att hålla ett tempo under 6 min och lyckades med detta ca 5:50 i snitt på 9 km, det är jag för dagen nöjd med. Jag sprang redan vid 9 på FM och var orolig att frukosten skulle skumpa runt, men det gick bra! 


Motivationen och kraften räckte dock bara i 7 km sen kom en seg kilometer, innan den sista km och då kunde jag trycka på igen. Den lilla motivations dippen var enbart psykologiskt, och det retar mig, bara för det blev lite jobbigt och kämpigt så kom negativa tankar. 

Åter till de första lätta kilometrarna, jag tror det gjorde mig gott att ha vilat i 10 dagar, inte ont någonstans, energi från gröt och kaffen som intogs till frukost, bra väder och inga bekymmer att reda ut - allt bäddat för en strålande tur. Dock klädde jag mig pyttelite för varmt med bandana på huvudet, denna for av vid 6 km, men hellre det än att frysa i början. 

Lyssnade på podd under löpningen, nytt avsnitt av unika människor, denna gången var det "Erik" som intervjuades, han har världsrekord i 24 h skidåkning - han stakade i 24 h, helt galet. 

Här är en till som tränar Dagligen; 

Nu sitter han inte kvar där jag sättet honom. 


Kommentarer

Populära inlägg