Direktör Nyfiken

Jag fortsätter min vana troget med restaurang besök. 

Idag har vi äntligen besökt Direktör Nyfiken, vi har varit sugna på att testa detta ställe länge och nu fick vi till det. Dagen till ära bjöd vi med min far och hans sambo för att fira och ge pappa sin 60 års present. Vi blev inte besvikna, maten var fin och supergod, 


på bild är min fisksoppa med saffran, musslor, torsk och handskalade räkor, ett ( ok två då) glas Prosecco och succén var ett faktum. Jag fick påfyllning av mitt bubbel då Claes (en av ägarna) trodde det var jag som firades, när han även sänkte musiken och tänkte sjunga för mig fick jag villig erkänna att det var pappa vi firade, då fick han skönsången istället - härligt ställe det där! Det visade sig även att den där Claes var lika ung som pappa (född 56) och det konstaterades även att hälleviks egna "hälleviks camping Christer" också tillhörde denna berömda årskull. 


Inredningen med lastpallar gillades också. 











Kommentarer

Populära inlägg