Nattsömn

Det är just sömnen, eller rättaresagt bristen på sömn vilket är det mest påtagliga och jobbiga förändringen av att få barn, enligt mig. 

Blondinbella gjorde ett inlägg igår som jag skriver under på, http://blondinbella.se/2015/09/att-inte-fa-sova/
och som jag verkligen vill att förstagångs föräldrar tar till sig och accepterar. Jag minns själv första tiden med Viking,  ja hela första året faktiskt, hur sömnen blev hela vardagen på något sätt, sökte efter metoder och lösningar och inget funkade, jag gjorde det till en större grej än vad det var. 

Zeke sover bättre än Viking gjorde nu första tiden, men alla nätter är olika: i natt Vaknade han 5 gånger och vid 7 gav jag upp och steg upp, natten innan dess vaknade han ENBART 2 gånger = rena lyxen! 


I natt är en ny natt - spännande att se hur den blir 

Zzzzzz 


Kommentarer

Populära inlägg