En storlek större

Nu har vi börjat på 56 och även 62 kläderna, storlek 50 är alltså över och det är faktiskt med vemod jag plockar bort dessa småkläder. Zeke är i morgon 6 veckor, vilket fortfarande är väldigt litet och han är fortfarande väldigt "ny" till men jag kan inte tänka mig en värld utan honom. Nu hoppas jag att storlek 62 och 68 varar länge länge! Storebror har också han bytt storlekar fortare än kvickt nu har Viking storlek 128, var tog 116 och 122 vägen ?? 


Fick höra häromdagen att Viking var den snällaste killen på hela dagis, vilket smälte mitt hjärta. Viking har alltid varit försiktig och snäll, nu är vi dock i ett läge att jag vill inte att han ska vara FÖR försiktig. Förra vecka blev han biten av en av de andra killarna på dagis - inte ok!!! Viking skulle aldrig "slå" tillbaka men det får också finnas gränser för hur mycket han ska ta (det är inte först gången just denna andra killen gör detta). Ska ta ett snack med fröknarna nu denna veckan.

Tillbaka till detta med storlekar, min bebis växer alltså och det hör han enligt "kurvan" . Personligen siktar jag på att gå ner två storlekar inom ett år, de byxor jag köpte häromdagen var XL - faktiskt de största de hade, jag har dock ingen brådska, tog mig 9 månader att bygga upp den och nu får det ta 9 månader att ta ner den lite 

Detta är nu 6 1/2 vecka 
Vägde då ca 94 kg 

Kommentarer

Populära inlägg