Nanny och läxor

Ibland (ok offta!!) drömmer jag om att återigen kunna bo i New York, men numera realistiskt med småbarn skulle jag aldrig vilja bo så långt ifrån mina egna föräldrar, skulle ha en mycket jobbigare vardag om jag så bara bodde 10 mil bort.   Att få hjälp med lämningar, hämtningar, aktiviteter eller som Igår bara kunna gå sova lite när hälsan tryter är guld värt. 

I USA betalar många för den " servicen" men hur man vågar lita på en nany med sitt eget barn? fast det är klart vad har man för val? I många fall finns det säkert fantastiska nannys,,, vi kan väl nöja oss med att det är olika och att alla gör på sitt sätt och tur är väl det, vi har alla olika förutsättningar, olika kulturer, olika föräldrar olika tycke och smak.
   
Men om sisådär 16 år eller nått kanske drömmen kan bli verklighet igen. Kanske någon av barnen väljer att också gå på college, hoppas på det, eller det vet i katten förresten om mina nerver skulle klara det, tur det är många år tills dess.


Flummigt inlägg ? Jag skyller på febern 


Idag gjorde vi läxan direkt efter skolan och i väntan på ridningen, slipper vi den stressen när vi kommer hem - Idag har Palle varit på Zoo !!

Grabbarna som inte har läxor ännu tittar på "paddan", såhär kan Zeke ligga i högst 2 minuter, sen måste det hända något nytt, här ser det ju faktiskt ut som om han tittar, Viking kan ligga och titta i 2 timmar utan problem 

Kommentarer

Populära inlägg