Läxor är trist ! ?

Får man säga att man tycker det är tråkigt att göra läxor med barnen? Det tycker jag. 

Vi läser, eller Tindra läser och jag lyssnar och rättar vid behov 3-4 böcker i veckan, mest om "Palle", vid detta laget har Palle varit hos docktorn, ridit, simmat, varit på cirkus fått fiskar och så en del spännande saker till. Naturligtvis är detta kanon för läsutvecklingen och uppmuntrar att hon tycker det är roligt, men jag erkänner att just läsläxorna är inte på topp av min roliga lista. Ibland är det 4 böcker i veckan och då är det 1 bok om dagen som måste läsas, samt matteläxa, och vi har bara kommit till årskurs två - Phu! 

Tur att det är några år mellan barnen, när det är dags för Viking att läsa kan ju Tindra lyssna,,, eller är det fusk ? 



Ska vi se vad mer kul Palle ska hitta på i veckan, snart är bok 2 avklarad för veckan. Det positiva är att detta kan ske undertiden jag ammar, 2 flugor i en smäll liksom.

 kan de inte införa Kenneth böckerna som Paulina gjort i stället - dem kan jag utantill då jag läst dessa avigt och rätt för Viking. 

Kommentarer

Populära inlägg