Källkritisk


Man lär sig något nytt varje dag heter det så fint, Jag har nu lärt mig att jag måste vara mer källkritiskt! Detta var något vi fick lära oss i skolan, varför använder jag inte detta i vardagen frågar jag mig?  För er som bor i Olofström har det kanske kommit till allmän kännedom att Kickis Café blev utsatt för inbrott, så hemskt och lite läskigt, som jag skrev i tidigare inlägg tog jag en lunch där. Jag var ute på lite promenix i byn igår så jag gick vidare, fick då reda på att både Willys, Renates, Gulf & Shilon hade även dem blivit utsatta för inbrott -detta måste jag ju upplysa Kickis café om tänkte jag, känns ju mindre personligt hur tragiskt det än må vara att fler är drabbade. 


MEN så var icke fallet!! Så kom ihåg att värdera era källor - det ska jag bli bättre på 

Kommentarer

Populära inlägg