sömn

Hur får man bebisar att sova på natten egentligen? Så här ser nätterna ut just nu: Zeke Sover 20:00-00:00 äter, sover till 02, äter, sover till 04 äter, sover till 05:30 äter igen och sen är det väldigt olika, idag vaknade han när maken gick utanför dörren kl 06:19. Jag är ganska van då det sett ut såhär i stort sett hela tiden, vissa dagar är jag supertrött andra dagar bara trött. Och NEJ jag kan inte sova på dagen, är jag uppe så är jag uppe! Tips på hur man får bebisar att vilja sova istället för äta/ligga vid bröstet på natten mottages gärna. 
Min stora son hade samma mönster om inte ännu värre, men det har jag förträngt nu. Viking sov sin första hela natt vid 2 års åldern vill jag minnas, men vaknade ofta minst en gång varje natt fram till 3 1/2 år, jag vaknade ofta upp i hans säng på morgonen, han ville känna att jag var där och var väldigt "pillig", om jag hade en finne eller annan "plupp" i ansiktet pillade han maniskt på den. Jag har 2 födelsemärken på halsen, dessa pillade han på till de blödde. 


Dock är Zeke lätt att ha att göra med, han hänger med mig på allt och är snäll och glad, vilket är tacksamt och härligt. Att han har ett strålande humör resten av dagen väger ju klart över att han inte är lika bra på att sova. Jag vet inte hur mycket hans eksem spelar in heller, kanske kliar det på nätterna. 

Vidhåller att det är en myt att bebisar kan sova hela nätter ; ) 


Kommentarer

Populära inlägg