Sluta amma på natten

Inatt sov Zeke 21:00-00:45 åt lite sen sov han till kl 2, då vyssade jag och gav napp, han somnade efter 10 min sov till kl 4 , då gick Andreas upp med honom. Jag vaknade kl 6 av att det spännde i brösten, ni som någongång ammat kan  tänka er kännslan när bebisen inte ammat på 5 timmar, lyckades ligga kvar i sängen till ca 8 (då klarade jag inte mer) 

Alltså ammade han kl 00:45 sen hade han fått gröt på morgonen och jag ammade vid 8:30. Bra start tycker jag 

Så här ser det ut nu; två sovande killar i soffan. Kommer inte bli många knop gjorda här hemma idag.


Det svåra är att stå emot mitt i natten, när jag själv inte vill annat än att just sova är det just där och då svårmotiverat att gå upp och gå runt när jag vet att det snabbaste sättet är att lägga honom vid bröstet. Det underlättar enormt att Ansreas hjälper till och tog honom på morgonen/natten. 

 Själv sitter jag och funderar på om jag skulle färga håret grått, granny grey är det senaste och jag känner att det kanske vore något för mig, har tid till frissan denna veckan, har några dagars betänke tid på mig. 




Kommentarer

Populära inlägg