Skynda långsamt !!

Jag var mallig förra veckan för jag lyckats komma ut och springa två gånger, det har jag fått äta upp! Min kropp var inte redo för denna belastning. Jag har sedan över en vecka haft så ont i ryggen att jag mått illa ibland. 

Jag ammar Zeke fullt ännu och då påverkas kroppen av hormonet relaxin. Detta hormon gör våra kroppar  "flexibla" och då även instabila/mobila så att bebisen får plats att växa och lättare att pressas ut. Hormonet finns kvar i kroppen så länge man ammar, alltså finns inte stabiliteten i ryggen att hålla upp hållningen helt enkelt. 

Jag borde med facit i hand ha Hållt mig till promenader i 2-3 månader till och sen stegvis börjar springa 10-15 min i sträck för att trappa upp efterhand. Jag är inte tillräckligt stark i bålen och med den belastning det är att jogga (samt extra kg) har ryggen fått sig en ordentlig törn, jag lär så länge jag lever! 

Måste skynda långsamt - är sjukt dålig på det 


Kommentarer

Populära inlägg