Öppnaförskolan

I fredags var jag, Zeke och Viking på öppnaförskolan här i Olofström och jag måste säga att det var superlyxigt. Barnen kunde leka, och där finns allt, puzzel, spel, leksaker i alla former. Där finns 2 personal på plats, vilka är så duktiga, de ser alla och hjälper till där det behövs. Det var sångstund där verkligen alla barn även Zeke på 3 månader fick vara involverad. 

Det fanns fika i form av frallor, pålägg, mjölk, kaffe och medans jag drack kaffe och hjälpte Viking ta sin fika fick jag hjälp med Zeke, personalen som gladeligen gick runt lite med honom så jag faktiskt kunde sitta ner och dricka kaffe - lyx !! 

Viking var inte lika övertygad, han är inne i en blyg-fas och är inte alls lika framåt och tar för sig som han gjorde för bara ett halvår sedan. Alls andra barn var några år yngre samt att lokalen och situationen var ny för honom. 


Kommentarer

Populära inlägg