En bra dag

Dagarna som föräldrarledig varierar verkligen. Ibland har man bra dagar då man är relativt utvilad och får dagen att flyta på till och med hinna städa, tvätta och i bästa fall duscha också. Vissa dagar är hela dagen upp o ner, ingen nattsömn och inget synkar, då är man glad om man lyckas gå på toa utan bebis hängandes vid ena bröstet. I mitt fall hänger mycket just på hur mycket sömn jag fått på natten, går det flera dagar utan   Att jag fått 3h i sträck tar det på psyket, och naturligtvis hänger det ihop med hur mycket avlastning jag får. Helgerna fungerar bättre då kan Andreas ta morgonen och jag kan ligga kvar lite - lyx!  Men det är också en avvägning då jag även vill äta frukost med familjen på helgen då det är enda chansen vi alla kan äta ihop. 

Idag har vari en bra dag, vi fick en ok natt  och jag o Zeke låg och drog oss till 9:30 (nej ingen sammanhängande sömn utanmorgon mys från ca 6) lugn förmiddag hemma, och så drog vi till mörrum vid lunch för att först luncha på Ninas och sen gå på styrelsemöte för Destinations bolaget Visit Blekinge 

Sådana här möten tycker jag är roliga och givande, min hjärna går igång och det är härligt att jag kan vara med trotts att jag är föräldrarledig, trist att äns behöva reflektera över det på det viset! För mig ät det en självklarhet att vara med, Zeke han hackar på och uppförde sig galant! Det trista var att jag inte kunde stanna kvar till slutet av mötet,  Andreas skulle iväg och jag fick avlösa hemma.


Tindra och jag bakade nutellamuffins och  hon avverkade nog 4 böcker under kvällen som Zeke snällt lyssnade på. En ny grej är att Zeke inte ligger kvar där jag lägget honom, han kan "spralla" sig en bra bit - ny era, inget ligga på soffan själv längre !! 

På föräldrargruppen i tisdags pratade vi om faror i hemmet, jag har skrivit innan om mina katastroftankar och jag kan säga att de blev inte bättre av att bli mer påmind om alla faror! Jag är som en hök och hönsmamma nu och det ska jag minsann fortsätta med! 




Kommentarer

Populära inlägg