Det skrivna ordet och kaffe

Det är facinerande hur det skrivna ordet kan påverka och uppfattas på olika sätt. Jag tycker det jag skriver är glasklar och jag förstår inte hur saker kan missuppfattas. Men om jag ransakar mig själv missuppfattar jag ibland andras skrivna ord också - hände för någon vecka sedan bara, jag läste snabbt ett mail och tolkade direkt på ett sätt som visade sig vara felaktigt, naturligtvis erkände jag mitt misstag och  bad om ursäkt, storsint va ? Vi lägger vårt eget mindset och erfarenheter bakom det vi läser och lyssnar på, och vi kan ju inte göra annat, har sagt det innan jag säger det igen - vi lever i vår egen verklighet.


På tal om verklighet, så fick jag idag höra att "någon" hört att jag köpt köpmannagården i Karlshamn ?!? Idag har jag varit på julmarknad och det enda jag köpt är kaffe? Spännande att se om jag hittar på något mer inom kort, gravid igen ? Kört för fort ? Fixat botox? Börjat på språkkurs ? spänningen är olidlig. Jag har alltså inte köpt köpmannagården, har aldrig äns tänkt tanken (bäst att skriva så ingen missförstår detta) 


Nyheter på Zeke fronten 
Eksemen blir bättre och bättre, vi smörjer och smörjer och smörjer. 

Om jag lägger honom på mage så tar det   7 sekunder sen vips ligger han på mage 





Kommentarer

Populära inlägg