Det här är livet...

Måndag och "hämta Viking måndag" - en fantastisk dag, hämtade honom. 2 h tidigare då jag inte hade något annat på agendan än just hämta hem äldsta sonen. Hans minne är inte så långt vilket gör att rapporteringen om föregående vecka är över snabbare än snabbast - lite trist att inte veta allt som händer i ens barns liv, men det viktigaste är att jag vet att han har det bra. 

Överraskade ungarna med chokladpudding efter middagen ( det var över sedan i lördags, vi vuxna orkade inte den) jag vet att det inte är lördag men jag gillar  heller inte att slänga mat så win win tycker jag. Jag fixade till dem med mini marshmallows och hickning till dem (de lekte skola) Viking utbrister " det här är livet Tindra" , ett utryck han använder när det är godsaker i närheten och när det är grejer han verkligen gillar! Detta utryck är lika härligt att höra varje gång. 


Viking sitter alltid bak och harvsom uppgift att hålla Zeke vid gott mod - dvs stoppa in nappen, ett heltidsjobb enligt mr V som även är mästare på att somna snabbt. 

Jag önskar vi i vuxen världen kunde utrycka  glädje mer genuint och oftare, inte vara så dömande, arga och stela (mig själv inräknat ibland) 

Det här är livet ,,,,, 

Kommentarer

Populära inlägg