Eksem

Zeke har eksem, kraftig eksem i ansiktet. Atopisk eksem. Fick tid till barnläkaren idag och ska få stark kortison utskriven nu innan kl 18:00 samtidigt kommer de skicka en remis till Karlshamn så om inte detta nu blir bättre, så vi snabbt kan få mer hjälp. Detta är jättejobbigt! Ser hemskt ut! Nu fick jag samtidigt svar på varför han sover så dåligt, det hänger ihop med symtomen. Om jag förstått detta rätt så är eksemen här för att stanna och måste behandlas hela tiden,, japp jag har googlat igen. Nu vill jag bara få hem den där krämen och börja behandlingen så fan kan bli bättre. 

Får extremt dåligt samvete, känns som om det är mycket mitt fel som flängt runt med honom överrallt. Vet att han inte fått eksemet av att jag varit runt men det har förvärrat det, kyla - jag har haft honom i  ishallen, tvättmedel - jag har inte bytt till parfyfritt och överdoserar garanterat sköljmedel. Jag har tvättat av ansiktet - får man inte göra! 


En glad Zeke med enbart en liten liten röd fläck, nu är hela det vackra lilla ansiktet täckt,,, OGILLA 

Kommentarer

Populära inlägg