Googlat

Nu har jag gjort det man inte ska - googlat på "3 månaders bebis vaknar varannan timme". Jag vet att det är normalt och att jag överlever denna trötthet, men psyktbrytet är nära när man tittar på klockan varje timme under natten. Det roliga är att det finns alltid de som skriver "min bebis sov 11h i sträck när hen var 3 månader - det ska de klara" i min värld är det en myt och dessa människor ljuger ! Tillväxtfas är det många som skriver om, hursomhelst är det en tröst att veta att man inte är ensam om detta. Kanske producerar jag inte tillräckligt med mjölk ?  


Viking sov sämre än Zeke gör vill jag minnas, det är nu över 5 år sedan och jag minns att det var riktigt jobbigt, men då hade jag bara honom (och Svea). Viking sov inga hela nätter de första åren (!)  vaknade alltid på natten. Nu har han världsrekord i att somna snabbt och kan utan problem sova 11h i sträck. 


Det är skönt att Zeke varit stadig i nacken sedan han var 2 månader då det är 
poppis att hålla och bära - kanske därför han är stadig! 

Jag har sagt det innan men det enda jag tycker är jobbigt med bebistiden är just tröttheten. Då har jag haft turen att få friska barn, för de som har sjuka barn eller andra komplikationer med sin bebis hade det kanske varit en bagatell att vara lite trött, men vi kan bara leva i vår egen verklighet! 


Kommentarer

Populära inlägg