Spara och sluta fika

Eftersom vi är ansvarstagande föräldrar gjorde vi idag slag i saken och öppnade ett sparande till Zeke, fick då söta traditionella spargrisar av snälla Christian på banken, super fina! Frågan är nu vilken färg som kommer gå åt först, min gissning är att Tindra och Viking kommer ta de två blåa och småkillarna får nöja sig med röda oavsett om de vill det eller ej. Personligen tycker jag inga färger tillhör något genus men där har maken andra (gammaldags) åsikter. 


Här skall sparas kosing !!! 

Jag var hurtig och gick till och från banken, blev ca 9 km och det är jag nöjd med - måste verkligen sluta fika (sorry Kicki) och börja tänka på att få bort de där sista gravid kg, vågen står fortfarande på +80kg och jag tänker bli av med 10 kg  - så det så!!! Tänker dock inte sätta någon tidsbegränsning på detta utan låter det ta sin tid. 
Usch- jag skrev just sluta fika, låter för hårt, vi säger dra ner på fikat eller ändra fika vanor, man kan ju faktiskt fika hyfsat nyttigt också - känns genast bättre 


Dagens ida! Fortfarande nöjd med håret! 


Kommentarer

Populära inlägg